Hvorfor handler vi?

Hvordan har våre kjøpevaner endret seg og hvordan har dette endret vår lojalitet til «min faste butikk» og merkevarer.

På frokostmøtet som DnB og SNF arrangerte uke 23, snakket Morten Erichsen fra BI om merkevarebygging. For mange av oss var det en tankevekker. Hvordan har våre kjøpevaner endret seg og hvordan har dette endret vår lojalitet til «min faste butikk» og merkevarer.

Vi, og spesielt de yngre, handler i økende grad på nettet, og endrede kjøpemønstre gir butikker og handelskjeder store utfordringer.

Samtidig vet vi at de fleste av oss søker til steder hvor vi kan treffes og trives. En kombinasjon av et trivelig treffsted og handel, vil nettet neppe være et alternativ til.

Torsdag forrige uke ønsket Hellsenteret oss velkommen til et nyoppusset kjøpesenter. Ikke bare er navnet endret tilbake til det gamle, men gamle lokaler har blitt som nye. Gjengen på Hellsenteret har sammen stått på i de siste ukene, og som kunde kan vi både ta og føle på en energi i hele senteret. Et godt eksempel på et treffsted hvor atmosfæren gir oss trivsel og en god handel.

Vi har fortsatt behov for å treffes. Enten det er på Sandfærhus, Tangen, Evja eller i sentrum, skal Stjørdal fortsette å tilby et trivelig miljø, og en god handel.